Po około trzyletniej przerwie, pociągi znowu jeżdżą na trasie Lubliniec – Katowice, zgodnie z nowym rocznym rozkładem jazdy. Z uwagi na ciągle trwające prace na węźle katowickim, tylko 16 spośród 18 zestawów pociągów z linii S8 dotrze do Chorzowa Batorego. Jednakże, Koleje Śląskie zdecydowały się zapewnić pasażerom możliwość przesiadki na pociągi linii S1 kursujące do i z Katowic. Dodatkowo, podróżni mają możliwość skorzystania z lokalnego transportu publicznego – tramwajów i autobusów ZTM. Pozostałe dwa połączenia na tej trasie dojadą bezpośrednio do stacji Katowice.

15 grudnia PKP PLK oficjalnie oddało do użytku halę peronową dworca PKP w Bytomiu. Odtąd, od 16 października zapewniona jest pełna obsługa peronu, na którym kursują pociągi Kolei Śląskich z Bytomia do Gliwic.

Ciekawostką jest fakt, że na jeszcze remontowanej linii kolejowej nr 131, planowane jest zlikwidowanie przystanku Bytom Północny. Pomimo tego, w przyszłości na jego miejscu ma powstać nowy przystanek – Bytom Stroszek. Również na linii S8 uruchomiono dodatkowy przystanek Chorzów Uniwersytet. Na linii S18, która do tej pory bezpośrednio łączyła Bytom z Gliwicami, powstaną dwa nowe przystanki – Zabrze Maciejów i Zabrze Północ.