Jeden z mieszkańców Lublińca wystosował do władz miasta list, w którym pyta o kwestię bezpieczeństwa w przypadku osobistego doręczania decyzji podatkowych przez urzędników. Burmistrz miasta, Edward Maniura, publicznie odpowiedział na list, wyjaśniając, że taki sposób doręczania decyzji podatkowych nie zmieni się z powodu pandemii. Zalecił, by tak jak wszędzie, zachować ostrożność.
Mieszkaniec Lublińca neguje sposób dostarczania decyzji podatkowych
W liście do urzędników jeden z mieszkańców Lublińca zapytał o sens osobistego dostarczania decyzji podatkowych w dobie pandemii. Według niego kontakt z urzędnikami odwiedzającymi mnóstwo ludzi stanowi ryzyko większego rozprzestrzeniania się koronawirusa. Zaniepokojony mieszkaniec zapytał, czy znany w mieście od lat sposób dostarczania dokumentów nie może zostać zmieniony i niejako dostosowany do obecnie panujących warunków.
Na odpowiedź burmistrza miasta nie trzeba było długo czekać. Według niego osobiste doręczanie decyzji podatkowych ma ogromne znaczenie. Wykwalifikowani urzędnicy są w stanie rozwiać wątpliwości mieszkańców i wytłumaczyć im rozmaite kwestie i zawiłości związane z podatkami. Taki system sprawdza się od wielu lat i nie ma sensu go zmieniać.
Kontakt z urzędnikami nie zagraża zdrowiu mieszkańców
Burmistrz Lublińca przytomnie zaznaczył, że gdyby decyzji podatkowych nie dostarczali urzędnicy, robiłby to listonosz, także mający kontakt z wieloma osobami w ciągu dnia. Ryzyko byłoby więc dokładnie to samo.
Edward Maniura zaznaczył, że wystarczy zachować odpowiednie środki ostrożności. Do podpisania odbioru dokumentów można użyć własnego długopisu. Na twarz można założyć maseczkę, a po rozmowie z urzędnikiem wystarczy umyć i zdezynfekować dłonie. Taka sama procedura obowiązywałaby nas, gdybyśmy osobiście odbierali dokumenty w Urzędzie Miasta.
Wszystko wskazuje więc na to, że procedura dostarczania dokumentów podatkowych nie ulegnie zmianie. Z pewnością ta informacja będzie ulgą dla wielu mieszkańców miasta, zwłaszcza dla osób starszych i schorowanych. Pamiętajmy również, że nie każdy korzysta z internetu, by móc znaleźć odpowiedzi na pytania związane z wypełnianiem dokumentów.
Najlepiej jest załatwić wszystko online, nie ma korony, a dodatkowo oszczędność czasu i nerwów w bezpośrednim starciu z urzędnikami.